Vorige week las ik de drie gebundelde Essays van Nasr Ramsey: De Fundamenten. Nasr is geboren op 28 januari 1974 en is een Nederlandse dichter, schrijver, essayist, acteur, regisseur, librettist en vertaler en is deels van Palestijnse komaf. Hij was de tweede stadsdichter van Antwerpen van januari 2009 tot januari 2013. En dichter des Vaderlands van Nederland. In deze gebundelde Essays beschrijft hij de gevolgen van de Coronacrisis; met de vraag hoe komen we uit de crisis? Daar is hij niet erg optimistisch over omdat we volgens zijn visie beheerst worden door een neoliberalistische mentaliteit.

Nasr heeft zijn Zon in het teken waterman staan evenals Venus, Mercurius en Jupiter. Het teken waterman, welk ook het dierenriemteken is van de cultuurperiode waar we kosmisch gezien de komende twee duizend jaar in leven, heeft een bijzondere missie en die klinken door in het Essay.
Mensen met een waterman Zon of andere planeten, hebben allemaal een bijzondere missie, het zijn per definitie visionairen, zo dus ook bij Nasr. NB Wie geen planeten in waterman heeft staan in zijn horoscoop, kan kijken naar zijn elfde huis om zo zijn/haar speciale missie voor de toekomst te leren ontdekken.
In Nasr zijn Essay houdt hij een betoog tegen de eeuwige drang naar groei in onze maatschappij en hij ziet dit onder meer als de oorzaak van deze coronapandemie. Zijn betoog is helder maar mijns inziens wat zwart/wit (zwaar). Het alleen maar op groei gericht zijn in zijn Essay verwijt hij onder meer de politiek en in het bijzonder Rutte.   

In het Essay haalt Nasr een paar keer nogal negatief uit naar Thierry Baudet. Hij verwijt hem polariserend gedrag, wat hij zelf ook dus doet maar dan naar de andere kant toe; links tegenover rechts. Wat nu astrologisch zo bijzonder is: is dat Baudet en hij beiden op 28 januari geboren zijn en daarnaast negen jaar van elkaar verschillen: Nasr 1974 en Baudet 1983. Negen jaar is bijna een halve maansknoop-omloop; de omloop van een hele maansknoop is namelijk 18 jaar, 3 maanden en negen dagen.
De noordelijke maansknoop van de één staat in oppositie met de maansknoop van de ander. De zuidelijke maansknoop is de vertegenwoordiger van onbewuste motieven. De beide mannen halen dus onbewuste motieven (zuidelijke maansknoop) bij elkaar naar boven om hun levensdoel (noordelijke maansknoop) duidelijk te maken. Dientengevolge laten ze zich dan ook niet zo positief over elkaar uit.
Toen me dit duidelijk werd, begreep ik mijn reserve ten opzichte van beide mannen ondanks dat ze beiden een diametrale mening hebben; geen van beiden geven mijns inziens een realistisch beeld omdat het extreem is.

Wanneer je zo’n merkwaardige astrologische verbinding tegenkomt, kun je als je geen geboortetijd hebt, de maanknoophoroscopen, – de blauwdruk voor onbewuste motieven-, op elkaar leggen (de geklikte horoscoop Hubermethode). De maanknoophoroscoop is namelijk minder gevoelig voor de exacte geboortetijd omdat de maansknoop van die dag de ascendant van de maansknoophoroscoop van de betreffende is, en aangezien de maansknoop maar heel langzaam zich beweegt is het verschil niet essentieel. De maansknoop zelf in de maansknoophoroscoop (de ascendant in de geboortehoroscoop) is dus niet bruikbaar. De Maan in de maansknoophoroscoop kan een lichte afwijking hebben. Onder toon ik de twee maansknoophoroscopen van de beide mannen:

NB Blauw (binnen) = Nasr
Rood buiten = Baudet

Je ziet nu dat de beide Zonnen die ondanks dat ze in dezelfde graad van waterman staan een oppositie met elkaar maken in de vijf/elf as. Het elfde huis in de maansknoophoroscoop wijst met name als er één van de hoofdplaneten in staat, (Zon, Maan, Saturnus) op een belangrijk vorig leven als leider. Vaak vind je als je de exacte geboortetijd ook hebt, hier een historische persoon bij. Het vijfde huis (Baudet) is het huis van de zogenaamde kruisridder/strijder die ten strijde trekt naar in zijn ogen onrecht en ziet zichzelf als degene die de juiste visie heeft.
Wanneer er nu een oppositie wordt gevormd met een ander persoon, wat hier het geval is, dan leeft er strijd tussen deze twee personen; waarschijnlijk een strijd die zich uitstrekt ver over de grens van dit leven heen (vorige incarnatie). Wat nu ook bijzonder is, is dat ondanks dat ze een gespiegelde maansknoop hebben de dierenriemtekens van beide personen verschillend zijn: Nasr in boogschutter, Baudet in kreeft.
Nasr’s opdracht (maansknoop in boogschuter) is een geheel nieuwe levensfilosofie te ontwikkelen en duale gevoelens (zuidelijke maansknoop in tweelingen) te overwinnen. Baudet moet een gevoelsvol mens worden (noordelijke maansknoop in kreeft) en zijn hoogmoed (zuidelijke maansknoop steenbok) achter zich laten. NB de zuidelijke maansknoop wordt altijd negatiever geduid omdat het onbewust werkt, dan de noordelijke maansknoop.
Ook de oppositie tussen Nasr zijn Mars in het achtste huis oppositie Baudet zijn Cheiron in de acht/twee as is inzichtelijk. Daadkracht van Nasr raakt de niet geheelde wond in Baudet zijn ziel. De twee/acht as in de maansknoophoroscoop wordt door de Hubers ook wel de criminaliteit-as genoemd, wat op een strijd op leven en dood duidt.
Een ander interessant punt is dat de Uranus van Nasr op de grens van twee en drie staat en een oppositie maakt met zowel Saturnus als Pluto van Baudet ook op de grens van acht en negen. Als een planeet op de grens van een maansknoophoroscoophuis staat, dan heeft hij een extra impact. NB. In de traditionele astrologie houdt dit in, dat een planeet in dezelfde graad staat als de maansknoop. Nasr is collectief gedreven om een van zijn overtuigingen aan de man te brengen, terwijl Baudet hier een (oude) filosofie tegenover stelt; denk hierbij aan zijn boreaal speech die vervuld was van oude Germaanse filosofieën.

Met een zekere bewondering las ik dus het Essay van Nasr, maar vond zijn visie dus zwaar en nogal zwart/wit geduid iets wat zijn tegenvoeter Baudet ook doet maar dan meer naar de rechterkant van de politiek. Mijn eindconclusie was dan ook: dat ik iets mis in onze huidige maatschappij waar de schrijver Nasr en Baudet vertegenwoordigers van zijn, en dat is het midden!
Al het nieuws wat we vandaag de dag horen wordt vaak geheel onbewust, polariserend gebracht; het is goed, of het is slecht! Om wat actuelere voorbeelden te geven: je bent vóór of tegen Rutte/regering; er zijn maar weinig mensen die zich verdiepen in hoe het komt dat we deze regering hebben. Ander voorbeeld: je bent vóór of tegen vaccineren, de tegenstanders zeggen dan dat je een goedgelovige idealist bent als je dat doet; en als je je niet laat vaccineren dan ben je asociaal of misschien zelfs wel een complotdenker. Kortom in openbare discussies ontbreekt op dit moment meestal de nuance van het goede gesprek waar men wat leert van elkaar.

Hoe kun je nu bewustzijn ontwikkelen voor het midden? Om het kort astrologische samen te vatten. De vijf/elf as waterman/leeuw tekens en huizen behoren tot het vaste kruis. De ontbrekende as is: Stier/schorpioen. In deze as zit nu net het verborgen midden. Het is de as die vraagt om eerbied voor de mens en aarde (stier) en het vermogen de eigen visie te transformeren (schorpioen) naar een hoger sociaal plan. En omdat we met zijn allen in het waterman tijdperk leven, is dit een boodschap die eigenlijk universeel voor iedereen geldt. Houdt op met polariseren en ga je talenten transformeren en ga het constructieve gesprek met elkaar aan!      

Wie meer over de maansknoophoroscoop theorie wil leren kan de Module (met begeleiding) aanschaffen. Zie astrologie op maat onderdeel Maansknoophoroscoop nummer 3; nu €75,00 i.p.v. € 95,00 met begeleiding en persoonlijk materiaal.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *