Op 25 februari 2009 om 10.31 vond er op Schiphol een vliegtuigcrash plaats. Het is een vliegtuig van de nationale Turkse luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines; deze is vlak voor de landing neergestort. Het toestel had 135 mensen aan boord. Er zijn negen doden en ruim vijftig gewonden. Op de passagierslijst stonden zowel Turkse als Nederlandse namen.
Toen ik naar het moment van de crash keek zag ik dat deze heel zichtbaar is in de horoscoop van Nederland. In de horoscoop van Nederland staat Mercurius (archetype voor het verkeer) op 23.54 vissen conjunct Pluto op de 21.26 vissen. Op dit moment staat de planeet Uranus (het archetype voor ondermeer het leerverkeer) op 21.46 vissen. Daar tegenover in oppositie staat Saturnus retrograde. De transit Maan staat op dit moment ook in het teken vissen; vaak zie je dat als de Maan dit aspect nog bekrachtigt met zijn conjunctie pas de transitgebeurtenis plaatsvindt.
Ook de Nederlandse Venus staat exact conjunct met Venus van het moment.
De maansknopen staan op dit moment ook exact conjunct met Saturnus van de Nederlandse horoscoop.
Hier onder toon ik de gecombineerde horoscoop. Blauw is Nederland en Rood de horoscoop van de crash.

Het gaat al een tijdje niet goed met Schiphol. Vliegtaxen maken Schiphol minder concurrent. Deze week deeed Gerlach Cerfontaine (gepensioneerd algemeen directeur van de Schiphol) nog een vreemde maar opmerkelijke uitspraak in de krant, namelijk: dat de geluidsoverlastwetgeving voor de Haarlemmermeer Polderbaan door de KLM niet serieus is genomen. De bewoners en de burgemeester van Haarlemmermeer waren woedend hierover en voelden zich platweg beduveld. Je ziet vaak dat wanneer de maansknopen in een transit worden betrokken dat het bewustzijn koste wat het kost door wil breken, zo ook bij Gerlach Cerfontaine.
De vraag die nu al bij deze crash speelt is; is Turkisch Airlines wel betrouwbaar genoeg (in de laatste 20 jaar hebben er al 9 dodelijke ongelukken plaatsgevonden). Een afgeleide vraag daarvan is: heeft Schiphol wel voldoende controle uitgevoerd op de veiligheidvoorschriften die deze maatschappij in acht moet nemen. Veelal blijkt bij een aspect met de maansknoop dan: “neen” te klinken. We zullen zien wat de onderzoeken gaan opleveren. Het is goed mogelijk dat er nog allerlei niet bekend materiaal boven water gaat komen over dit ongeluk.


